mandag den 14. marts 2011

Langt om længe... Drengebukser færdige.

De sidste detaljer er færdige på drengebukserne. Det var kun stropperne, der manglede og de har voldet lidt problemer. Særligt den bageste strop, hvor nålen skulle igennem så mange stykker stof, at det næsten sad fast under foden.. det er ikke så pænt, synes jeg, og normalt ville jeg lave det om, men på forsiden ser det ikke så slemt ud, så jeg lader det være.. Ellers synes jeg, at de er blevet pæne:



















Drengebukserne findes i denne bog:


Sådan syr du - Børnetøj fra 1-4 år i enkelt design af Rikke Misciattelli. Den har jeg snart brugt mange gange. Jeg har også lavet bukser uden sidesøm og bondepigeblusen. Bondepigeblusen har jeg redigeret til en kjole.. Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg godt kan lide bogen:o). Det eneste negative jeg har at sige om bogen er, at tøjstørrelserne er ret store og at billederne ikke altid er så gode, hvis man skal bruge dem til at se, hvordan en eller anden detalje er lavet. Heldigvis er instruktionerne som regel gode og modellerne er varieret på mange forskellige måder til inspiration. Jeg har planer om, at jeg skal prøve at sy en kortærmet skjorte til Noah, som også findes i bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar