søndag den 6. marts 2011

Gavmildhed og taknemmelighed

Lige inden maveinfektionen for alvor fik fat i alle i huset, kom der en venlig mand forbi med en kæmpe sæk børnetøj og nogle små poser med mere tøj og legetøj. Maveinfektionen havde forresten intet med ham at gøre, men jeg nåede lige at tænke, at jeg måtte skrive et indlæg. Det er flere dage siden nu, men det har ikke givet mig mindre lyst til at skrive om det..

Det er arvetøj, som kommer fra en, jeg har været i mødregruppe med. Hun ringede den anden aften og spurgte, om jeg ville have noget drengetøj og det siger jeg ikke nej tak til.

I stedet vil jeg sige tusind tak... tak til de søde og betænksomme mennesker, som tænker på mine unger, når de har noget tøj i overskud. Det er skønt at blive råbt op på gaden af en nabo, der lige har noget drengetøj, som vedkommende vil lade gå videre. Eller en der ringer og spørger, om vi vil overtage noget tøj. Eller en veninde, der i årevis har ladet alt sit aflagte pigetøj gå i den her retning. Det skaber glæde og jeg elsker at sidde og sortere det..!

Jeg har fået tøj forskellige steder fra til alle mine børn og det har inspireret til at lade gavmildheden gå videre. Når mine unger vokser ud af deres tøj, giver jeg det gladeligt videre til andre, som kan få glæde af det. Nøjagtig i den ånd som vi har modtaget tøj, ønsker jeg ingenting retur - måske bortset fra at vide, at modtagerne får glæde af det. På den måde håber jeg, at jeg kan få lov at give noget af den gavmildhed og glæde videre, som jeg selv har modtaget.. måske breder det sig som ringe i vandet? - og det er da en skøn kæde af positiv energi, synes jeg...

- Kristin

1 kommentar:

  1. og det bedste ved at være en "glad giver" er, at se det man har givet glæder og bliver brugt.

    SvarSlet