mandag den 14. marts 2011

Marapyttas gør-det-selv nederdel..

Marapytta har været så sød at lægge en DIY (Do It Your self) nederdel på sin blog. Den kunne jeg overhovedet ikke stå for, så i lørdags kom symaskinen endelig frem igen (jeg har savnet den!). Nederdelen er rigtig nem og det kan ikke gå galt, hvis man følger vejledningen.

Det gav mig mulighed for at prøve min mors rykefod til symaskinen. Først var jeg ikke særlig imponeret over den. Synes ikke at den rynkede stoffet særligt meget, men efter et par forsøg med at holde lidt igen i stoffet, så det ikke kørte så hurtigt igennem, blev det godt.

Jeg brugte Marapyttas mål men tog et par cm af i nederdelsstykket, da Asta Helene er et år yngre end Marapyttas eksempel og nederdelen måske derfor ville blive en anelse for lang? Det havde jeg nok ikke behøvet.

Den er så fin med de tre løbegange i linningen, hvor der kun er elastik i de to øverste. Det kan man måske se på det uklare billede nedenfor?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar