onsdag den 16. marts 2011

Nederdel nu med skråbånd...

Jeg var lige nødt til at prøve skråbåndsfolderen... Det er en Prym 18 mm. Båndet er blevet en cm bredt, nu hvor det er syet på.











Det var forholdsvist nemt. Fandt nogle vejledninger på nettet - youtube er et godt sted at finde instruktioner til at lave alt muligt. På engelsk hedder skråbånd noget i retning af bias cord eller bias tape. Lav en søgning på youtube og vupti, så har du en masse videoer, der viser præcis, hvad man skal gøre.

Er ikke helt tilfreds med syningen på bagsiden, hvor jeg kommer lidt udenfor båndet af og til. Er heller ikke super tilfreds, der hvor enderne mødes og at de mødes foran på nederdelen. Men det kunne jeg jo have regnet ud, hvis jeg havde gidet tænke mig en lille smule om! Men hva, det er kun 2. gang, jeg prøver at sy et bånd på - opfatter det nærmest som min pligt at begå nogle almindelige fejl! ;o). Alt i alt blev resultatet jo godt og jeg synes nederdelen er blevet pænere med båndet.

3 kommentarer:

  1. det ser rigtigt godt ud !!! det er godt at man ikke kan se bagsiden............... :o)

    SvarSlet
  2. Hej Kristin.

    Jeg kan komme med et par linkd til det med skråbånd og fremstilling og afslutninger. Det er slet ikke så svært, når bare man ved hvordan.. ;-)

    Fremstilling af egne bånd: http://pralerier.blogspot.com/2010/03/lav-dit-eget-skraband-diy.html

    Påsyning af bånd: http://marapytta.blogspot.com/2011/04/diy-pn-kantebands-afslutning.html

    Så burde du være godt på vej. Begge dele har hjulpet mig meget. Jeg har også syet en Marapytta-nederdel. Den er dejlig nem. Du kan se billede af den på min egen blog :-)

    SvarSlet
  3. Nå.. hmm.. ups.. jeg opdager lige, at du andetsteds på din blog allerede HAR linket til de to ovenstående DIY´s.
    Men bedre en gang for meget end en gang for lidt... ;o)

    SvarSlet