tirsdag den 18. januar 2011

Etårs jubilæum i hjemmefødselsgruppen..

I dag har jeg været til komsammen med de smukke kvinder fra min hjemmefødselsmødregruppe. Det er i denne måned ca. et års tid siden, jeg mødte de søde piger første gang. Da vi fik kontakt med hinanden gennem vores fælles jordemødre, Tina og Susanne fra Hjemmefødselsordning Sjælland, havde ingen af os født endnu. De første børn kom til verden i januar, bl.a. min egen lille Noah og sidenhen voksede resten af maverne og resten af de skønne unger så efterhånden dagens lys. Det var en god oplevelse at følge de andre kvinder i slutningen af deres graviditet og høre deres tanker, følelser og ideer til den forestående fødsel. Når en havde født, glædede vi andre os til at høre hele historien til det næste møde, hvor den nye mor havde overskud til at mødes.

I det hele taget husker jeg fødslen hjemme i min egen stue som noget ganske særligt. Jeg undlader ikke at anbefale det til alle kommende mødre. Mine to andre fødsler foregik på hospitaler og de var også gode, men Noahs var helt afgjort den bedste og tryggeste! Skulle jeg have et barn til (men det skal jeg IKKE!), så tøvede jeg ikke med at kontakte verdens bedste jordemødre i hjemmefødselsordningen.

Vi skrev en lille bog med beretninger om vores fødsler til inspiration til andre familier, der har lyst den samme fantastiske oplevelse. Den hedder: Ude godt - Hjemme(fødsel) bedst, 7 helt unikke hjemmefødselshistorier. Vi var så heldige at have en dygtig grafisk designer i gruppen som har samlet beretningerne og lavet layout.



Resultatet kan rekvireres hos Hjemmefødselsordning Sjælland: http://www.hjemmefoedsler.dk/ eller som .pdf fil under fanebladet "Artikler" her eller her.

1 kommentar: