onsdag den 12. januar 2011

Drengebukser, der bare venter på at blive syet sammen...

Så er hverdagen startet igen efter et års barsel og selvom det er godt at komme igang med PhD'en igen, er det også hårdt. Det går især ud over tiden til at sidde ved symaskinen og det er næsten det værste! Jeg har helt abstinenser og virkelig lyst til at lave noget og glæder mig til der måske bliver en halv time hist og her. Hvis mine unger nu var så søde, at de gad at sove kl. 20, sådan som de burde, så ville jeg have nogle aftener i symaskinens blide lys... men sådan skal det altså ikke være.. endnu.. for når det sker: for pokker hvor skal jeg bare sy!!!! ;o)

For nogle dage siden fik jeg dog mulighed for at sy lommer på det nyeste projekt. Der er faktisk ikke noget svært ved den her slags lommer. Den eneste mindre udfordring, der kan være er, at sy så præcist at sømmene ligger pænt i forhold til hinanden. Den første skulle være 2 mm inde og den næste 5 mm. Men eftersom tråden ikke er i en kontrastfarve, er det ikke så synligt, hvis der skulle være nogle små variationer.. Jeg synes nu, at de er blevet ok.

Alle dele til bukseben.. ligger bare der og kalder på mig
Jeg har en ide om ,at jeg helst skal lære et eller andet nyt ved de fleste projekter. Lommerne var det nye element i det her. Det var som sagt ikke så svært, men det kan være at udfordringen kommer, når jeg skal sy bukserne sammen og de sidder helt forkert eller lignende.. det vil vise sig :o). Andre nye ting i de her bukser er også snydegylp og bæltestropper. Men det må også vente lidt endnu..

1 kommentar: