tirsdag den 21. december 2010

Finsk Julestjerne

Jeg var simpelthen nødt til at lave sådan en stjerne, da jeg så den på strikaholic's blog http://strikaholic.blogspot.com/2010/12/se-hvad-jeg-har-faet.html.
Jeg har en del papir til scrapbooking liggende og det passer perfekt i størrelsen (30x30 cm). Jeg startede med at lave to i ensfarvet papir, som jeg skar ud med en skalpel, som jeg også anskaffede til scrapbookingprojekterne. Men som det ofte er, gav jeg dem væk og jeg nåede ikke at tage billeder af dem. Det var lidt besværligt, så jeg hørte min mor, om hun tilfældigvis lå inde med et skæreapparat af en slags og det gjorde hun heldigvis.. mors kælder er et overflødighedshorn af ting og sager til alle typer håndarbejde, så jeg er normalt heldig, når jeg liiige står og mangler et eller andet... Det var noget nemmere at skære strimlerne til stjernen med skæremaskinen!

Tror jeg vil lave nogle flere, lige så snart jeg får tid.. Egentlig vil jeg hellere sy drengebukser, men jeg kan ikke rigtig komme igang, når ungerne er hjemme på juleferie og de nægter at sove om aftenen. Det giver mig nøjagtig 0 timer på et døgn til at foretage mig ikke-børnerelaterede aktiviteter. Så det nemmere lige at skære en strimmel ud hist og her og lime dem sammen, når lillebror sover til middag...

Opskriften på stjernen findes her: http://www.craftideas.info/html/finnish_star.html . Det tog lidt tid for mig, at finde dimensionerne på strimlerne, men efter lidt søgning på siden fandt jeg frem til, at der skal bruges 12 strimler, 30 cm lange og 1,5 cm brede..

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! Jeg fik desværre ikke selv lavet nogle.. men måske til næste år ;-)

    SvarSlet
  2. Hvis man bare følger anvisningerne, så kan den vist kun blive flot og det bliver kun bedre med alt det flotte papir, man kan få!!! :o)

    SvarSlet