tirsdag den 13. september 2011

Sykurser på Emilielunden; Nye kurser... nye udfordringer... nye glæder... nyt tøj ;o)

Så begynder efterårets programEmilielunden og det ser rigtig spændende ud....

En af Charlotte Wiegands kjoler
Der er mange kurser, jeg gerne ville følge:
f.eks. et ginekursus, hvor man laver laver en gine af sig selv. Jeg forestiller mig noget i stil med at pakke en ballon ind i papmache! På ginekurset er det bare mig, der er ballonen og det er nok noget andet materiale den bliver lavet i? Skallen bliver sidenhen pakket ind i stof og monteret på en fod. På den måde får man den perfekte gine til sig selv.. sådan en gad jeg da godt at have! Jeg har set nogle af de personlige giner. De er rigtig flotte.

Jeg vil også gerne med på udflugt til København, hvor der er besøg og foredrag hos Hvidberg, som er nordens ældste klædevarer forretning, samt besøg i Silkehuset. Jeg ønsker mig også at være med på den årlige tur til Paris (i maj), som er en uge, der går med at besøge stofbutikker, modebutikker, gå på museum, spise god mad osv osv. Derudover er der kurser i at sy i skind og at finde sin egen stil... men jeg kan jo ikke nå det hele...
profil  Københavnertur 2010
Jeg deltager til syning tirsdag aften, sådan som jeg også gjorde det sidste vinter og så er jeg så heldig at være med på et tilskæringshold, som ligger en søndag i september og en søndag i december. Selvfølgelig skal jeg være med til åbent hus d. 12 november, hvor der bliver foredrag og arrangementer - f.eks. kommer der en franskmand og med nogle vintage-knapper. Der kommer snart et program, som jeg straks linker til. Det er også planen at se skrædderlaugets modeshow i Molktes Palæ d. 8 november.


Tilskæring er ikke noget, jeg vidste meget om sidste vinter, men jeg har lavet en bluse, hvor jeg har benyttet tilskæringsteknikker til at flytte indsnittene på min grundform. Det gav mig et indtryk af, de muligheder der opstår, når man lærer at ændre på mønstrene. Jeg glæder mig meget til at lære mere og kunne begynde at lege med snit, indsnit, former osv.

Jeg forestiller mig to syprojekter. Et omfattende projekt med at lave en frakke af noget uld jeg har liggende og et nemmere projekt, hvor jeg laver endnu et mønster til en nederdel eller et til en kjole. Jeg har fornylig lavet en nederdel, som bliver vist her og her, som jeg er rigtig glad for, men den er nok lidt for fin, til hverdagsbrug.
Charlotte Wiegand

Der er stadig plads på nogle af holdene og jeg foreslår at kigge på programmet og kontakte Charlotte. Kommer man langvejsfra, er der mulighed for at overnatte på Emilielunden. Charlotte har en del kursister, der kommer langvejs fra. Det giver mulighed for at kigge nærmere på den skønne lille sydhavsø - Møn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar