tirsdag den 19. april 2011

Blogger irritation...

Jeg holder faktisk lidt af min blog. Det er en følelse, der langsomt er opstået. Jeg har nydt at lave mit eget banner med baggrund af egne blomster fra eget bryllup og at logge mine bedrifter udi sykunsten osv osv..

Men samtidig har jeg også været gradvis mere irriteret på Blogger (hvilket ærgrer mig, for jeg valgte Blogger, fordi jeg generelt godt kan lide Googles produkter). Det irriterer mig, at det skal være så s.... besværligt at sætte to billeder ved siden af hinanden for eksempel. Det giver besvær i næsten alle indlæg og det gør tiden at skrive indlæg en hel del længere, end jeg gider at bruge. Det tog også lang tid for mig at finde ud af, hvordan jeg kunne dele f.eks. pdf dokumenter via min blog. Jeg ville gerne lægge et hæfte med hjemmefødselsberetninger ud, så alle kunne hente og læse det. Det er vel kun muligt gennem google docs? Eller er der andre måder at gøre det på, som jeg ikke har opdaget?

Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg kan gøre det muligt at skrive kommentarer til andre sider end hovedsiden. Jeg har lavet to ekstra sider "Mit arbejde" og "Om mig", men jeg kan ikke finde ud af at gøre det muligt for læsere at skrive kommentarer, ligesom de kan til indlæggene på forsiden.. hvis der er nogen, der har opdaget hvordan, må de gerne afsløre det!!!

Min tålmodighed med teknologi generel ret lille. Det skal bare virke!... Jeg bliver dog ikke lige så sur, når produktet er gratis (hvilket er det eneste der gør, at jeg ikke har boykottet Blogger for længe siden!!!). I det tilfælde er det vel ok, at det ikke er helt perfekt? Hvis jeg har betalt for det, er det en helt anden sag. Der er ikke ret mange andre produkter, hvor vi ville acceptere, at der var alle mulige fejl og uhensigtsmæssigheder på noget, man har betalt i dyre domme for, end forskellige former for teknologi? Producenter synes åbenbart ofte, at det er ok at udgive noget i en version 1.0 og at det giver sig selv og er helt ok, at der er problemer, som først bliver løst eller forbedret i næste version????... Det fatter jeg overhovedet ikke.......okay, jeg skal nok ikke komme for meget ind på det her, for det kan virkelig bringe mig op i det røde felt.

Iomega eGo Portable Harddisk 1 TBGenerelt betragter jeg mig selv som forholdsvis god til at finde rundt i div. teknologier - jeg er uddannet i datalogi og kan godt lide at lege med nye gadgets. Var jeg rig, var jeg omgivet af lækkert teknologidesign med fremragende funktionalitet. Først og fremmest skal det fungere, men det må også gerne have lidt lækkerhedseffekt og tænke kendte funktioner på nye måder - som f.eks. gmail. Jeg bliver helt glad, når jeg har anskaffet mig en ny dims, som f.eks. denne Iomega eGo 1 TB Hardisk:

Den er da lidt mums af en harddisk, ik (som hedder fastpladelager på dansk forresten... kommer lige til at tænke på en professor, der mente, at man altid skulle bruge de danske betegnelser!);o)? Jeg har selvfølgelig læst test af harddiske osv., inden jeg besluttede mig og denne var den bedste, der samtidig også var tænkt over designmæssigt, som jeg kunne lide. Jeg har også altid syntes, at Apple lavede spændende og flotte produkter og min respekt for firmaet har været høj, netop fordi de tilsyneladende har sat en ære i at lave noget færdigt og velfungerende, INDEN de sendte det på markedet. Min debut med computere var på Macs. Desværre er hypen omkring brugervenligheden, nytænkningen og det flotte design efterhånden kammet over i en slags snobberi og/eller arrogance, som jeg ikke bryder mig om og som gør, at jeg overvejer slet ikke at købe deres produkter (f.eks. da Apple mente, at side 9 pigen skulle censureres når Ekstra Bladet skulle læses på deres iPad og iPhone - se f.eks. her). Det er stort set også altid mig, der opsætter telefoner, indstiller fjernsyn og dvd osv, når der kommer nyt i husholdningen. Så jeg er med andre ord ikke teknologi-forskrækket eller uvidende, synes jeg da selv....

men når det kommer til Blogger, så sidder jeg ofte og hiver mig selv i håret og undrer mig over, om det er mig der fatter minus...

lidt rodet indlæg.. men nu har jeg da fået lidt luft for mine frustrationer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar