torsdag den 10. februar 2011

Lav en drenge t-shirt af to gamle voksen t-shirts

Efterhånden er jeg blevet mere ferm til at finde de sider, hvor der er en masse inspiration at hente og jeg falder i højere og højere grad over ting og sager, hvor man laver "nyt" tøj af gammelt tøj, som man ikke bruger længere eller fornyer nogle gamle rober, så de kan bruges igen.. det kaldes bla re-fashion, re-purposing og lignende. Det har sikkert flere navne.

Jeg synes, at det er en god ide at genbruge stoffet fra det tøj, som bare ligger og samler støv på hylderne i klædeskabet.

Her har jeg fundet en fremgangsmåde til at lave to gamle voksen t-shirts om til en smart drenge t-shirt:

Make It and Love It: Re-Purposing: Baseball Style Tee from Men's Tshirt...:

Den ryger straks på listen over projekter, som jeg gerne vil have gang i snarest.

Jeg savner altid inspiration til noget lækkert drengetøj. Selv i tøjbutikkerne er jeg tit skuffet over udvalget til drengene. Jeg gider ikke have bil-print eller traktor-print f.eks.... men gider godt dyre-print, hvis der skulle findes sådan noget. Synes det er nemmere at finde inspiration og fedt tøj til pigerne. Hvorfor det?

2 kommentarer:

  1. Hvor genialt... at sy to gamle t-shirts sammen til en "ny". Og sikke en dejlig og nem DIY hun har lavet. Jeg har straks hapset idéen og måske også snart et par af mandens t-shirts :-)

    SvarSlet
  2. Jeg går og arbejder lidt med at samle en masse af de engelske diy's. Der er nemlig masser af samme skuffe.. man er lige ved at drukne i dem, når man først får begyndt. Men det er stadig meget begrænset, hvad der findes på drengetøjsfronten.

    SvarSlet