mandag den 13. december 2010

Tørret brudebuket

Så fik jeg hentet min buket og de to brudepigebuketter.. Den er sød, men jeg er faktisk stadig i tvivl, om ikke den skulle have været presset.

I buketten er der en masse brudeslør samt nelliker og ærteblomster (foruden roserne) og lige de tre typer, synes jeg ikke tager sig så godt ud i tørret tilstand. Der var andre buketter med f.eks. mange roser, der var FANTASTISK smukke.. også andre typer blomster, tog sig smukkere ud tørrede - både pressede og hele. Så jeg kunne godt have ønsket mig, at der var lidt flere roser i min buket. Men jeg er glad for, at jeg fik det gjort og glæder mig til at få den op på væggen. Hvis jeg får en anden "særlig" buket en dag, som jeg synes er bevaringsværdig, så vil jeg da heller ikke tøve med at sende den over til Aarhus Blomsterpres.

http://www.aarhusblomsterpres.dk/

Huske at tænke over typen af blomster.. og få buketten af sted hurtigt -  helst samme dag - så blomsterne er så friske og smukke som muligt. Hvis den skal opbevares en dags tid, så put den i køleskabet hurtigt.

Den skal hænge et sted, hvor der ikke er for meget lys.

Jeg kan dokumentere, at nogle buketter kan holde mere end 36 år.. min mors brudebuket er stadig smuk, synes jeg:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar