fredag den 26. november 2010

Brudepigekjoler..


I forbindelse med vores bryllup d. 14. august i år (2010) blev jeg kastet ud i et lidt uventet projekt. Svigermor havde tilbudt at sy brudepigekjolerne og jeg skulle bare finde et mønster, som jeg godt kunne li.. Det gjorde jeg så og pludselig en dag dukkede hun op med symaskine og materialer til at sy et par 'prøvekjoler' til pigerne. Hun havde klippet stoffet og satte mig til at sy det sammen. Jeg har ikke siddet ved en symaskine, siden jeg tog symaskinekørekort i folkeskolen (hvilket jeg i øvrigt var supergod til, hvis jeg selv skal sige det!!). 

Med tre børn er det lidt småt med fritidsinteresser for mor, men svigermor har sat gang i en sand besættelse for mig. Her i slutningen af min barselsorlov bestiller jeg nærmest ikke andet end at sy i de timer, hvor ungerne er i deres respektive institutioner. Jeg er fuldstændig opslugt...



Hvad jeg ved om at sy, kan stå på bagsiden af et frimærke, så jeg læser mig frem i bøger og på internettet og spørger om gode råd hos svigermor og mor, som begge er fantastisk dygtige til alle former for håndarbejde.. men jeg vil helst selv... sådan er det med det meste.. :o)

Billederne er mine tøser, som står og kigger ud på regnen i deres brudepigekjoler. Himlen åbnede sluserne og det væltede ned hele dagen... så meget at vores planlagte havefest måtte flytte indenfor..

Bloggen her vil jeg kalde en logbog, hvor jeg vil forsøge at samle mine erfaringer.. måske er der andre, der kan få glæde af dem, eller som får lyst til at dele ud af gode råd og erfaringer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar